Ordina Nederland bv
Werkveld: Interim Manager Shared Service Center
Probleemstelling
De operationele kosten op de gebieden ICT beheer (netwerken, mobiele en vaste telefonie), real estate en facilitaire diensten waren niet meer in lijn met de ontwikkelingen van het bedrijf. Mijn opdracht was het realiseren van bespraringen door efficiencyverbetering met behoud van kwaliteit. Daarnaast het schrappen van onnodige zaken en het aanbesteden of heronderhandelen van contracten.
Resultaten
In het eerste jaar is een dubbel zo hoge bespraring behaald dan was opgelegd. In het tweede jaar is met een reductie van 25% aan vierkante meters voor het hoofdkantoor nog een aanzienlijk en ook structurele besparing gerealiseerd.
De aanpak? In samenwerking met contractmanagement zijn de besparingen geïnventariseerd. Toen is een programma opgesteld voor de terreinen real estate, telefonie, catering, schoonmaak en her-outsourcing netwerken. Verder zijn aanbestedingstrajecten gestart voor printing, outsourcing netwerkbeheer, catering en schoonmaak. Bij schoonmaak is tevens de contactvorm omgebogen van inzet- naar resultaatverplichting.
Website: www.Ordina.nl
Alle resultaten
- Ordina Nederland bv / Interim Manager Shared Service Center
- Ordina Enterprise Solution bv / Manager en directeur Projecten
- Rijnconsult bv / directeur Operations
- Ordina Groupware bv / Business Manager
- Eniac Limbit Combinatie bv / Technisch manager en Directeur Operations
- Digital Equipment bv / Manager System Integration Center